FANDOM

Vulture (Adrian Toomes),nazywany inaczej (Sęp) miał grać go John Malkovich,ma córke Felicje.

HistoriaEdytuj

Adrian Toomes był inżynierem elektronikiem oraz wynalazcą, który wspólnie z Gregorym Bestmanem założył małą firmę elektroniczną - Bestman & Toomes Electronics. Bestman zajął się większością prac administracyjnych i handlowych, co pozwoliło Toomesowi skupić się na jednym ulubionym projekcie - elektronicznej uprzęży, umożliwiającej latanie. W pewnym momencie Toomes zorientował się, że Bestman okłamywał go i kradł udziały wspólnika. Kiedy wywiązała się między nimi walka, Toomes odkrył, że działanie jego uprzęży elektromagnetycznej dało mu nadludzką moc. Bojąc się zagrożenia ze strony Toomesa, Bestman wydalił go z firmy. Toomes nie miał możliwości wytoczenia procesu, ponieważ poprzednio podpisał dokumenty przekazujące nadzór nad firmą w ręce Bestmana. Jako człowiek podeszły wiekiem Toomes zwykł odkładać swoje skromne oszczędności na zakup farmy na Staten Island, gdzie kontynuował prace nad swoją latającą uprzężą. Zdając sobie sprawę z nowych możliwości przybrał postać Vulture'a w celu dokonania zemsty na Bestmanie.

Vulture splądrował doszczętnie biura Bestmana w nadziei, że znajdzie dowody przeciwko byłemu wspólnikowi. Nie znajdując jednak niczego, Toomes zniszczył i obrabował firmę rozsmakowując się w kradzieżach i łatwych łupach. Tak rozpoczął swą działalność przestępczą. Od tego czasu zaczęły się również jego potyczki ze Spider-Manem, w których kilkakrotnie był pokonany.

Piewsza pojedynek był wynikiem nagrody, jaką Jonah Jameson wyznaczył za zdjęcia Vulture'a do swojej gazety. Jako Spider-Man Peter próbował zrobić zdjęcię przestępcy. Vulture zauważył jednak zamaskowanego obserwatora i zaatakował go, wygrywając pierwsze starcie. Przy następnym spotkaniu Spider-Man wynalazł induktor anty-magnetyczny, który zadziałał na skrzydła Vulture'a i sprawił, że przestał latać. Vulture trafił w ręcę policji.

Toomes naturalnie uciekał wielokrotnie z więzienia, prowadząc dalej swoją przestępczą karierę. Był ważnym członkiem Sinister Six i uczestniczył w każdej jej reinkarnacji, włącznie z ostatnią Sinister Seven.

Dwóch innych mężczyzn chciało również stać się Vulturem. Jednym z nich był Blackie Drago, towarzysz z celi więziennej Toomesa, kiedy ten odbywał karę. Drago był tak zafascynowany tą postacią, że sam zapragnął zostać Sępem. Zaprzyjaźnił się z Toomesem i zdobył jego zaufanie. Następnie zaaranżował "wypadek" w więziennym warsztacie zatrudniającym Toomesa, w którym ten ostatni doznał ciężkich obrażeń. Na łożu śmierci Toomes wyznał Drago miejsce, w którym ukrył swój niezwykły kostium, aby Drago mógł przejąć rolę Vulture'a i dokonać odwetu na Spider-Manie. Nieprzyzwyczajony do lotów Drago został jednak łatwo pokonany przez Pająka i ponownie osadzony w więzieniu. Kostium został skonfiskowany i umieszczony w miejskim muzeum.

Kiedy Toomes dowiedział się o niepowodzeniach Drago, powrócił do zdrowia, dzięki sile woli i uciekł z więzienia w czasię upozorowanego pożaru. Udał się na swoją farmę i tam skonstruował nowy kostium i nową uprząż. Jako Vulture skradł poprzedni kostium z muzeum i pomógł Drago zbiec z więzienia. Dał mu na próbę sradziony kostium, aby mogli stoczyć ze sobą pojedynek i wykazać, który z nich spisuje się lepiej jako Vulture. Drago został pokonany i na zawsze zrzekł się praw do osoby Sępa.

Gdy nie udało się Toomesowi przejąć kontroli nad podziemiem Nowego Yorku, Vulture zmierzył się z Vulturios, trójką kryminalistów, którzy ukradli jego projekty podczas jego nieobecności. Toomes był też odpowiedzialny za śmierć Natana Lubańskiego, narzeczonego cioci May, który poświęcił swoje życie, aby ją uratować.

Toomes kontynuował swoją przestępczą karierę jako Vulture, ale z czasem odkrył, że latający kombinezon doprowadził do wytworzenia się w jego ciele nieuleczalnego raka, który bez wątpienie był śmiertelny. Wiedząc, że umrze chciał zabić wszystkich swoich przeciwników. Szukajac zemsty, zamordował Bestmana. Jedynym wrogiem, który przetrwał krucjatę Vulture'a był oczywiście Spider-Man. Pokonany przez Pająka i ciężko chory zdobył się na piękny gest: przeprosił ciocię May za śmierć Natana.

Desperacja Toomesa, gotowego zrobić wszystko, aby się wyleczyć, zaprowadziła go do zawarcia umowy z Chameleonem, który chciał pomścić śmierć Kravena. Vulture za pomocą odmładzającego nowoczesnego urządzenia wyssał siły życiowe ze Spider-Mana i stał się o wiele młodszy. Efekt okazał się jednak tymczasowy, dlatego Vulture przystał na propozycje Chameleona. Geniusz zbrodni poinformował go, że zabranie "sztucznego życia" zapewni mu długowieczną młodość. Tak też się stało, a Toomes odmłodniał, zabierając "sztuczne życie" z ciała Mary Parker, androida zbudowanego przez Chameleona. Toomes odzyskał młodość, ale stał się chłodny i wyzbyty emocji. Naturalnie, rak został usunięty z jego ciała w wyniku tego procesu.

Adrian Toomes rozbudował swój kostium, przekształcając go w opancerzony kombinezon wyposażony w różnorodne bronie. Zawarł pakt z Owlem (Sową), który próbował wytruć za pomocą śmiercionośnej trucizny wszystkich swoich przeciwników, w tym Spider-Mana. Potem Vulture wdarł się w spór z Prowlerem i ponownie się zestarzał po starciu z D.K. Następnie dołączył do Sinister Seven, której celem było zabicie zdegenerowanego klona Spider-Mana, Kaine'a.

Vulture nawiązał współpracę z Electro, byłym członkiem Sinister Six. Chcąc zdobyć pieniądze dla chorego na białaczkę wnuka, wspólnie z Dillonem ukradł Owlowi (Sowie) 12 milionów dolarów. Jednak przestępcy nie długo cieszyli się fortuną, gdy na horyzoncie pojawił się Spider-Man, który uważał, że Dillon i Toomes porwali jego ciocię. Strata pieniędzy rozłościła Adriana, który porwał ze szpitala nieprzytomnego po walce z Electro Petera. Parkerowi życie uratowała Black Cat pracująca obecnie dla Owla. Vulture doznał od niej ciężkich ran i wylądował na "dywaniku" u Owla. Ten zaś zadbał o to, aby Adrian długo popamiętał swój błąd. Potem dołączył do Sinister Twelve założonej przez Green Goblina.

CiekawostkiEdytuj

  • Vulture'a miał zagrać John Malkovich w filmie Spider-Man 4 o dziwo Vulture miał mieć córkę Felicje która potem miałam przemienić się Vulturess a nie jak to jest w oryginale Black Cat.
  • John Malkovich nie zagra roli Vulture'a gdyż czwartą część anulowano i postanowiona zrobić reboot serii, a w reboocie Vulture sie nie pojawi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki