FANDOM

Spider-Man (Tobey Maguire)
Spider-Man
Alias(es) Peter Parker
Appeared in Spider-Man
Spider-Man 2
Spider-Man 3
Spider-Man 4 (anulowany)
Spider-Man 5 (anulowany)
Spider-Man 6 (anulowany)

Spider-Man (Peter Parker) nazywany również Człowiekiem Pająkiem, jego postać odegrał Tobey Maguire.

Życie,Śmierć,PrzemianaEdytuj

Peter Parker został sierotą w wieku 6 lat; oboje rodzice zginęli w katastrofie lotniczej. Przeprowadził się do domu swego stryjostwa Bena i May Parkerów w Forest Hill w Nowym Yorku. Parker był niezwykle inteligentnym chłopcem - stał się jednym z najlepszych uczniów szkoły Midtown. Nieśmiałość Parkera i jego zainteresowanie nauką uczyniły z niego samotnika.

Pewnego popołudnia w szkole był pokaz sposobu obchodzenia się z odpadami z laboratorium atomowego. W pewnej chwili jakiś pająk dostał się w pole akceleratora cząstek i został napromieniowany. Pająk ten spadł na rękę Parkera, ukąsił go i zdechł. Ukąszone miejsce trochę bolało chłopca, gdy szedł do domu przez nieznaną sobie dzielnicę. Nagle napadła go banda chuliganów, a wówczas Peter, sam zdziwiony swoją siłą, bez trudu rozpędził ich. Uciekając z tego miejsca nie zauważył pędzącego samochodu. Musiał gwałtownie odskoczyć - ku swemu zdumieniu stwierdził, że znalazł się na ścianie na wysokości 10m, trzymając się jej tylko opuszkami palców. Gdy ostrożnie zsuwał się na dół zauważył, że jego poczucie równowagi jest znacznie lepsze niż kiedykolwiek przedtem. Parker szybko zrozumiał, że jego nowe możliwości, tak podobne do możliwości pająka, mają związek z ukąszeniem.

Historia z wrestlingiemEdytuj

Pewnego dnia Peter czytając gazetę szukając samochodu trafia na ogłoszenie 3000 $ za 3 minuty na ringu po czym jak wychodzi, Ben Parker proponuje mu że podwiezie go pod bilbiotekę (lecz to był pretekst), pokłócili się po tym jak Ben powiedział że wielka siła to wielka odpowiedzialność,mdochodzi do walki Peter w swoim jedynie prototypie kostiumu pokonuje Bone'a lecz nie dostaje obiecanych 3000 $ dlatego że wykończył go w minute a nie 3 i dał mu tylko 100 $, po czym wkracza Zabójca wujka Bena z pistoletem ządając pieniedzy ten je kradnie po ty wydarzeniu goni go policja Peter akurat wychodził i przepuścił zbira mówiąc że to nie jego sprawa.Po czym znajduje martwego wujka Bena mszcząc sie na zabójcy lecz nie wiadomo czy go zabija.

KostiumEdytuj

Peter pewnego dnia usiadł i zaczął rozrysowywać swój kostium. O barwach kostiumu zadecydowały włosy i oczy Mary Jane Watson i kolor pająka który ugrzył Petera.

WrogowieEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Początkowo kostium miał wyglądać tak jak zaprojektował go Alex Ross.
  • Oczy na masce Spider-Mana miały przpominać bardziej te z komiksów niż te filmowe, miały być bardziej zaookrąglone.
  • Na początku Heath Ledger miał zagrać Petera Parkera, lecz odrzucił tę rolę.
  • Kandydatami do roli Petera Parkera byli : Heath Ledger, Jake Gyllenhall, Freddie Prinze Jr., Leonardo DiCaprio i James Franco (ostatecznie dostał rolę syna Normana Osborne'a).
  • Przy dopasowywaniu kostiumu Tobey Maguire zdarł z siebie (razem z gibsem) wszystkie włosy na ciele
  • Tobey Maguire ma dość odstające uszy, tymczasem pod maską Spider-Mana na wysokości uszu nie ma nawet ich zarysowanego kształtu.
  • Tobey Maguire nigdy nie czytał komiksów Spider-Mana, ale rolę przyjął bo spodobał mu się scenariusz.
  • Tobey Maguire, aby zagrać w filmie przeszedł specjalną 5 miesięczną dietę.
  • Zmutowany pająk w filmie to Steatoda.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki