FANDOM

Sebastian Stan (ur. 13 sierpnia 1983 roku w Konstanca) – rumuńsko-amerykański aktor filmowy i serialowy.

Zasłynął rolą Chase'a Collinsa w thrillerze Pakt milczenia (2005).

Życiorys Edytuj

Urodził się w rumuńskim mieście Konstanca. W wieku ośmiu lat wraz ze swoją matką przeniósł się do Wiednia, w Austrii, gdzie jego matka była zatrudniona jako pianistka. Cztery lata później, kiedy miał dwanaście lat, jego matka po ślubie z dyrektorem amerykańskiej szkoły prywatnej, przeprowadziła się wraz z synem do hrabstwa Rockland, w stanie Nowego Jorku. Podczas nauki w Rockland County Day School występował w szkolnych produkcjach Harvey, Cyrano de Bergerac, Sklepik z horrorami (Little Shop of Horrors), Over Here, i West Side Story. Brał udział w obozie letnim Stagedoor Manor, gdzie grał w różnych przedstawieniach. Uczęszczał do Mason Gross School of the Arts przy Rutgers University w New Brunswick, w stanie New Jersey, co dało mu możliwość rocznej edukacji za granicą, występując w Shakespeare's Globe Theater w Londynie, w Anglii. Po powrocie do Rutgers University, otrzymał małe role w filmach niezależnych oraz pojawił się gościnnie w serialu NBC Prawo i porządek (Law & Order, 2003) jako chłopiec, który został oskarżony o morderstwo, potem porwany i emocjonalnie wykorzystywany przez porywacza.

Filmografia Edytuj

Rok Tytuł Rola
2003Prawo i porządek (Law & Order)Justin Capshawserial NBC
2004Tony n' Tina's WeddingJohnnyfilm
2005Czerwone drzwi (Red Doors)Simonfilm
2006Architekt (The Architect)Martin Watersfilm
2006Pakt milczenia (The Covenant)Chase Collinsfilm
2007Edukacja Charliego Banksa (The Education of Charlie Banks)Leofilm
2007Plotkara (Gossip Girl)Carterserial CBS/Warner Bros.
2008Królowie (Kings)Jack Benjaminserial NBC
2008Wake Up CallPrzyjacielteledysk
2009Amerykańskie ciacho (Spread)Harryfilm

Więcej z Fandomu

Losowa wiki