FANDOM

HistoriaEdytuj

Szanowany biznesmen, ojciec Harrego, właściciel OsCorp - korporacji przemysłowej zajmującej się m.in. prowadzeniem badań nad produkcją i ulepszaniem uzbrojenia dla wojska USA. Norman Osborn od czasu odejścia żony, stał się oziębły, surowy i wyrachowany. Interesują go tylko zyski, nie poświęca czasu swojemu synowi, pomniejsza jego wartość w oczach Petera. Osborn, dowiedziawszy się, że armia zamierza wkrótce uciąć mu fundusze, postanawia na sobie przetestować najnowszy środek chemiczny tzw. wzmacniacz ludzkich możliwości. Eksperyment okazuje się tragiczny w skutkach, a Norman staje się Zielonym Goblinem - wrogiem Spider-Mana i postrachem Nowego Yorku.

Zielony Goblin to alt er ego Normana Osborna, jego druga "zła" osobowość. Zielony Goblin doprowadza Normana do obłędu (w wyniku omamów słuchowych i wzrokowych), czyniąc z niego bezwzględnego szaleńca i mordercę. To potężny przeciwnik Spider- Mana. Ochrania go zbudowany z bardzo wytrzymałego metalu pancerz (którego maska przypomina goblina), a do dyspozycji ma silnie uzbrojony powietrzny ścigacz.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki