FANDOM

New Goblin (James Franco)
Spider-Manewgolin
Alias(es) New Goblin
Appeared in Spider-Man
Spider-Man 2
Spider-Man 3
Actor James Franco

Harry Osborn to syn Normana Osborna, jego alter ego to New Goblin

HistoriaEdytuj

Syn zmarłego Normana Osborna (Green Goblina), spadkobierca jego fortuny, dawniej przyjaciel Petera, obecnie jego wróg oskarżający go o śmierć ojca. Harry zna zarówno podwójną tożsamość swojego ojca jak i Parkera. Kierując się chęcia zemsty, przechodzi transformację w komorze gazowej wypełnionej serum Goblina (tzw. wzmacniaczem ludzkich możliwości), dzięki czemu zyskuje nadludzkie moce. Jako Nowy Goblin próbuje zabić Petera. Kiedy zapada na amnezję, staje się ponownie przyjacielem Petera. Po spotkaniu z Mary Jane odczuwa chwilowo poczucie winy z powodu ich pocałunku. Alkohol, udręczona psychika oraz płynące w jego krwi serum Goblina powodują, że Harry ponownie zaczyna mieć halucynacje, w których widzi swojego ojca. Dzięki majakom odzyskuje pamięć, po czym rozpoczyna intrygę, która ma zniszczyć życie Petera i jego bliskich. Prawda o śmierci ojca zmienia jego nastawienie - postanawia wesprzeć Spider-Mana w finałowej bitwie, ponosząc za przyjaciela największą ofiarę.

Nowy Goblin to druga tożsamość Harry'ego Osborna i jednocześnie następca Zielonego Goblina. Jego głównym celem jest pomszczenie śmierci swojego ojca, Normana Osborna. Goblin obwinia Spider-Mana o zabójstwo rodzica, a ukaranie Parkera traktuje jako sprawę honoru. Źródłem jego mocy jest wzmacniacz ludzkich możliwości tzw. serum Goblina, który zwiększyło jego siłę, zręczność, zwinność, szybkość oraz zdolność regeneracji. Podobnie jak poprzednik cierpi na zaniki pamięci, halucynacje oraz rozstrój emocjonalny, który objawia się wzrostem gniewu i agresji. Kostium nowego Goblina stanowi połączenie kolorystyki Zielonego Goblina z nowoczesnym, młodzieżowym stylem. Wyposażony jest w maskę z goglami, ostrza wysuwane z ramion oraz krótki, zielony miecz chowany w pochwie na plecach. Środkiem transportu, a jednocześnie arsenałem broni (dyniowe bombki, rakiety, miotacz ognia i ostrza) nowego Goblina jest lotnia w kształcie snowboardu, połączona systemem łączności z jego kostiumem.

Pojawił sięEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki