FANDOM

Magneto (Erik Lensherr) to jedyna osoba która potrafi wyssać adamntium z kości Wolverine'a,w rolę Magneto wcielilił się Ian McKellen i Michael Fassbender.

HistoriaEdytuj

Erik podczas II Wojny Światowej trafił wraz z rodziną do obozu koncentracyjnego, skąd wydostał go Sebastian Shaw, chcący wykorzystać wyjątkowe umiejętności chłopca (kontrolowanie magnetyzmu) do swoich celów. Pod wpływem traumatycznych wydarzeń m. in. śmierci matki ( została zabita przez Shawa), moce Lensherra przybrały na sile. Całą młodość spędził próbując zemścić się na mordercy. Kiedy dorósł poznał Charles Xaviera, także mutanta - telepatę. Razem z nim dołączył do rządowego projektu, którego członkowie walczyli z sowietami. Xavier i Lensher zwerbowali grupę młodych mutantów, których uczyli kontrolować ich wyjątkowe umiejętności. Przyjaźń Magneto i Xaviera przerwał konflikt, który wynikał z ich odmiennego podejścia do kwestii stosunków między ludźmi a mutantami. Erik uważał, że mutanci są gatunkiem nadrzędnym i powinni zdominować ludzkość, natomiast Charles wierzył, że możliwa pokojowa koegzystencja między dwoma gatunkami.

Pojawił sięEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki