Wikia

Filmy Marvela Wiki

Iron Man

Dyskusja0
113stron na
tej wiki

IRON-MAN JEST CZĘŚCIĄ FILMOWEGO UNIWERSUM MARVELA

Iron Man
Iron-Man-iron-man-1604171-1024-768.jpg
Alias(es) Tony Stark
Appeared in Iron Man (film)
Iron Man 2
Iron Man 3
Thor
The Avengers
Actor Robert Downey Jr.

Iron Man - (Tony Stark), jeden z Mścicieli, reaktywował projekt Avengers Intiative.

HistoriaEdytuj

Information icon.jpg Uwaga: poniżej znajdują się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.

Tony Stark – miliarder, jeden z najbardziej pomysłowych wynalazców technologii wojskowej. Podczas podróży służbowej zostaje ranny i porwany przez terrorystów. Aby utrzymać się przy życiu, konstruuje reaktor łukowy, dzięki któremu odłamki pocisku, który go ranił, nie dochodzą do serca. Buduje też nowoczesny kostium-zbroję, aby uciec porywaczom. Z czasem produkuje coraz nowsze i potężniejsze wersje kostiumu i postanawia ich używać do zwalczania przestępczości jako Iron Man.Po sześciu miesiącach przyszło mu walczyć z Whiplashem który miał za złe to co zrobił jego ojcu Howard Stark, po walce z Vankiem, Tony wstępuje do The Avengers jako konsultant.

Kostiumy Edytuj

  1. Mark 1 – pierwszy kostium, dzięki któremu Stark uciekł terrorystom. Resztki kostiumu i jego projekty zostały później odnalezione przez porywaczy, którzy zdołali odbudować zbroję. Mark1 miał potężny pancerz, ale był wolny i nieprzystosowany do lotu. Uzbrojony w CKM na przedramieniu, rakietę i miotacz ognia.
  2. Mark 2 – drugi projekt Starka. W masce ma komunikator, raport uszkodzeń, wskaźnik mocy i wyszukiwacz zdarzeń (napad na bank, etc.). Brak informacji o uzbrojeniu. Wiadomo, że do latania starcza 3% mocy reaktora, a 10% to za dużo.
  3. Mark 3 – od projektu drugiego różni się kolorem i materiałem, z którego został zrobiony: jest żółto-czerwony, a Mark2 szary. Uzbrojony jest w małe rakiety zamontowane na rękach, flary (używane jako wabiki utrudniające namierzenie przez rakiety), wyrzutnie strzałek ukryte w barkach oraz broń w postaci impulsów generowanych przez stabilizatory lotu na dłoniach.

SprzymierzeńcyEdytuj

  • Virginia "Pepper" Potts – osobista asystentka Starka jest również jego partnerką
  • War Machine - Lt. Colonel James Rhodes – najlepszy przyjaciel Starka, poźniej staje się War Machine
  • Yinsen – fizyk razem ze Starkiem przetrzymywany przez terrorystów. Uratował Tony’emu życie, wszywając mu elektromagnes, który nie dopuszczał do jego serca odłamków bomby (potem dopiero Stark skonstruował swój reaktor). Pomógł w budowaniu pierwszego kostiumu. Zginał podczas ucieczki.
  • Agent Phil Coulson – agent S.H.I.E.L.D., przychylny Starkowi.
  • Nick Fury
  • Kapitan Ameryka
  • Czarna Wdowa
  • Hawkeye

WrogowieEdytuj

  • Obadiah Stane – współtwórca Stark Industries, zlecił zabójstwo Starka. Po ucieczce Tony’ego, Obadiah sam próbował go zabić, korzystając ze zmodyfikowanego kostiumu Mark1. Ostatecznie zginął w wybuchu doświadczalnego reaktora, który był pierwowzorem ogniwa zasilającego kostiumy.
  • Raza – przywódca The Ten Rings, nie wiadomo czy zginął.
  • Whiplash - prawdopodobnie członek The Ten Rings, zginął od wybuchu bomby wbudowanej w swój kostium.

Justin Hammer - prawdopodobnie członek The Ten Rings, obecnie jest pod opieką policji.

GaleriaEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki