FANDOM

Dominic Cooper (ur. 2 sierpnia 1978 w Londynie) – angielski aktor filmowy, telewizyjny, radiowy i teatralny. Jego najbardziej znana rola to Sky w komedii muzycznej Mamma Mia!.

Uczęszczał do Thomas Tallis School w Kidbrooke. W 2000 roku ukończył London Academy of Music and Dramatic Art. Debiutował w sztuce Marka Ravenhilla Dom matczynych klapsów Molly (Mother Clap’s Molly House, 2001). Rok później z Royal Shakespeare Company zagrał Puka w komedii Wiliama Shakespeare'a Sen nocy letniej (2002) oraz Caryl Churchill Events (2002) w Royal Court Theatre. Następnie związał się z londyńskim Royal National Theatre, gdzie występił w spektaklu Mroczne materie (His Dark Materials) jako Will Parry, sztuce Męska historia (The History Boys, 2005) jako Dakin i dramacie Jeana Baptiste Racine Fedra (2009) w roli Hipolita. Pojawił się w reklamie prezerwatyw produkcji Durex (2005). Jego rola sceniczna Dakina w przedstawieniu Alana Bennetta Męska historia (The History Boys, 2006) na broadwayowskiej scenie Broadhurst Theatre doczekała się nominacji do nagrody Drama Desk.

Filmografia Edytuj

filmy kinowe Edytuj

filmy TV Edytuj

  • 2003: Rosemary znaczy pamięć (Sparkling Cyanide) jako Andy Hoffman
  • 2001: Uprzejmy złodziej (The Gentleman Thief) jako PC Merrifield

seriale TV Edytuj

  • 2008: Rozważna i romantyczna (Sense and Sensibility) jako Willoughby
  • 2005: Jerycho jako Marcus Hare
  • 2004: Wbrew przeciwnościom (Down to Earth) jako Danny Wood
  • 2001: Zespół braci (Band of Brothers) jako Allington
  • 2001: Bezkresny świat Herberta George'a Wellsa (The Infinite Worlds of H.G. Wells) jako Sidney Davidson

Więcej z Fandomu

Losowa wiki